Palveluehdot Bandercom
Bandercom Oy Ltd.

Bandercomin verkkokauppa on Bandercom Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on Bandercom Oy. Seuraavia ehtoja sovelletaan Bandercom Oy:n ja sen asiakkaiden välillä tapahtuvassa kaupassa.

Yleiset sopimusehdot

  • Bandercom Oy myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille.
  • Bandercom Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Sopimusehdot ovat voimassa sellaisena kuin ne olivat tilausta tehtäessä. Uusiin tilauksiin sovelletaan aina kulloinkin voimassa olevia sopimusehtoja, jotka julkaistaan tällä sivulla.
  • Poikkeuksena laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.
  • Bandercom Oy:n yhteystiedot täydellisinä.
  • Bandercom Oy:n ylläpitämä asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Tietoja ei luovuteta eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.
  • Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Bandercom Oy:n järjestelmään. Bandercom Oy:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta tai viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan perumiseen, ja kauppahinnan mahdolliseen palauttamiseen.
  • Kuluttajakauppasuhteessa noudatetaan voimassa olevia Suomen ja Euroopan Unionin määrittelemiä kuluttajakauppaan ja etämyyntiin liittyviä lakeja. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä kuluttajansuojalaissa on määrätty.
  • Asiakkaan on reklamoidessaan tavaran virheestä tai palauttaessaan tuotteen esitettävä ostotodistus, kuitti tai muutoin todistettavasti osoitettava, että kyseinen tuote on ostettu Bandercom Oy:stä asiakkaan esittämänä ajankohtana. Bandercom Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Hinnat ja tuotteet

  • Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu.
  • Bandercom Oy:n lähettää tavarat pääsääntöisesti postitse. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen ja tuotteiden painon mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.
  • Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Bandercom Oy:ssä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.
  • Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä,  tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.
  • Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat (tässä tarkoitetaan käytettyjen alennustuotteiden kauppaa, kuluttajansuojalaki, 5. Luku, 14§)

Tilaaminen ja tilauksen peruminen

  • Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen sekä postiosoitteen ja puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen. Laskutusasiakkailta tarvitsemme myös henkilö- tai Y-tunnuksen.
  • Osa verkkokauppamme tuotteista on toimitustuotteita joita ei varastoida. Tällöin toimitusaika saattaa olla normaalia pidempi.
  • Bandercom Oy ei ole korvausvelvollinen kolmannen osapuolen aiheuttamista toimitushäiriöistä.
  • Jos kaupan kohteena on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.
  • Bandercom Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai toimitus viivästyy Bandercom Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Bandercom Oy:n ehtojen mukaisesti.

Toimitus ja maksaminen

  • Valmiit tilaukset lähetetään kuljetukseen keskimäärin 2-5 työpäivän käsittelyajalla. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty
  • Ostoskorissa toimituskulut päivittyvät automaattisesti tilausta tehtäessä. Postiennakko peritään poikkeuksetta postiennakkotilauksissa.
  • Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi Bandercom Oy asiakasrekisteriin.
  • Korttimaksaminen verkkokaupassamme tapahtuu turvallisesti Luottokunnan SSL-suojatulla maksulomakkeella. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Verkkokaupassamme voi maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla.
  • Maksupalvelutarjoaja:
    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    Puhelin: 0207 181830

  • Verkkopankit:
    Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

  • Maksaminen on mahdollista myös kansainvälisen PayPal-maksupalvelun kautta Acceptance Mark

Palautusoikeus ja palauttaminen

  • Bandercom Oy myöntää yksityishenkilön Bandercomin verkkokaupasta ostetulle tuotteelle kuluttajasuojalain mukaisen 14:n vuorokauden palautusoikeuden; Palautettavan tuotteen tulee olla  kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Bandercom Oy myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen, eikä siihen saa tehdä mitään merkintöjä.
  • Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Kuulokkeet ja hands-free –laitteet luetaan Hygienia- ja intiimituotteiksi, joilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.
  • Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke.
  • Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Bandercom Oy:n asiakaspalveluun tuotepalautuksen sopimista varten.
  • Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.
  • Palautuksen tai huoltotoimituksen mukana tulee toimittaa selostus palautuksen syystä, mahdollinen havaittu vika sekä yksilöidä laitteet kirjaamalla sarjanumero vikaselostuksen yhteyteen.
  • Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta.  Bandercom Oy suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.
  • Bandercom Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
  • Bandercom Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Bandercom Oy:n käsittely- ja postituskulut.

Takuu ja huolto

  • Bandercom Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.
  • Suomessa suoritettava huoltoprosessi pyritään hoitamaan 10-15 arkipäivän kuluessa. Osa Bandercom Oy:ssä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-20 arkipäivää.
  • Bandercom Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Bandercom Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä.
  • Bandercom Oy pidättää oikeuden periä aiheettoman takuuhuollon kulut asiakkaalta. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Bandercom Oy:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.
  • Ostajan tai kolmannen osapuolen komponenteista kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole Bandercom Oy:n toimittamassa komponentissa. Virheeksi ei katsota yhteensopivuusongelmaa, ellei asiakas ole nimenomaisesti ostohetkellä todistettavasti ilmoittanut Bandercom Oy:lle yhteensopivuustarpeesta.
  • Bandercom Oy ei ole vastuussa laitteen muistiin tallennetuista tiedoista tai asetuksista. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Radiopuhelimien kanavatieto ym. perusasetukset palautetaan huollon jälkeen veloituksetta, mikäli laitteen käyttö sen vaatii (asiakaskohtainen ohjelmointi).
  • Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja kuluttajasuojan mukaisen virhevastuun ellei valmistaja tai myyjä ole toisin ilmoittanut.
  • Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine).

Reklamaatio

  • Bandercom Oy käsittelee ainoastaan kirjallisen reklamaation, joka voidaan toimittaa joko sähköpostilla tai kirjeenä toimipisteeseemme.
  • Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen, joten Bandercom ei korvaa asiakkaan asiamieskuluja.

Yritys-, julkishallinto- ja yhteisöasiakkaiden sopimusehdot

  • Bandercom Oy:n ja sen yritys-, julkishallinto- ja yhteisöasiakkaiden (myöhemmin asiakas) kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
  • Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa. Vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä yrityksen y-tunnus, postiosoite,  puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
  • Yrityksillä, julkishallinnolla ja yhteisöillä on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta. Lisätietoa saat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • Asiakkuuden hallinnassa sovelletaan mitä tietosuojalaissa on määritelty. Asiakasrekisteri- ja tilaustietoja ei luovuteta kuin tunnistetulle asiakkaalle. Asiakaspalvelumme antaa neuvoja tilauksien ja asiakastilin hoitamiseen liittyen, sekä ohjeistaa tarvittaessa valtakirjalla asiointiin.
  • Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja  tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa. Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin se ovat.
  • Bandercom Oy ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Bandercom Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
  • Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja tai myyjä ole toisin ilmoittanut.
  • Bandercom Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.
  • Bandercom Oy pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Lisätietoja huolloista voi pyytää Bandercom Oy:n huollosta.
  • Bandercom Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Bandercom Oy:llä myös kaupan perumisen yhteydessä.
  • Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.
  • Bandercom Oy ei ole vastuussa laitteen muistiin tallennetuista tiedoista tai asetuksista. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Radiopuhelimien kanavatieto ym. perusasetukset palautetaan huollon jälkeen veloituksetta, mikäli laitteen käyttö sen vaatii (asiakaskohtainen ohjelmointi).
  • Bandercom Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi  kohtuudella voittaa. Bandercom Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Tietoja
Kontaktit